ولنتاین و درس‌های زندگی

 

یه سلام قرمز و قلبی و ولنتاینی همراه با کلی بادکنک صورتی به شما همراهان بلاگردون! 

امیدواریم که در این شب ولنتاینی که بوی شکلات و خرس توی هوا پیچیده روزگارتون پر عشق باشه.

بلاگردون امروز با یه پست متفاوت اومده، پستی که بوی ولنتاین و سوپرایزهای ولنتاینی میده و کلی درس زندگی داره :دی

پس این‌بار با یه دفترچه یادداشت فایل صوتی ما رو بشنوید و نت برداری کنید :)))

 

گوینده: فرشته از وبلاگ هواتو کردم

 

 

 

 

۶۱ نظر ۲۴ موافق
Sŧεℓℓą =]
۲۶ بهمن ۲۱:۱۸

از شما توقع نداشتم ولنتاین رو تبریک بگین •~•

پاسخ :

توصیه می‌کنیم اول پادکست رو گوش بدی بعد دوباره کامنت بذاری:)
نرگس بیانستان
۲۶ بهمن ۲۱:۲۱

بریم گوش کنیم

پاسخ :

نظرم بدین بعدش:)
.ک. .ن.
۲۶ بهمن ۲۱:۲۱

ولنتاین شما مبارک :))))

پاسخ :

متشکریم:)
سیده فرفره!
۲۶ بهمن ۲۱:۲۴

سلااام😁

قهرمان ایرانی😂😂😂👌🏻

چقدر خوووبه این پست! گورخر راه راه صورتی😁

عاشق این پست شدم چقدر باحال شدهههه😁😂

گراز آخه😂

واقعا عشق تو هر روز و لحظه‌ای قشنگه❤

 

بشدت دمتون گرم با این پست جذاب...خداقوت😍👌🏻

پاسخ :

سلام فرفره‌ی مهربون :)
سرمه‌ای البته :دی
مرسی مرسی باحالی از خودتونه :))
گراز حیوان خوبیه #نه_به_تبعیض_بین_حیوانات :دی

قربان شما، دم خودت گرم که پایه‌ای و دلگرمی میدی حسابی :)
Sŧεℓℓą =]
۲۶ بهمن ۲۱:۳۲

گوشش کردم و‌ حقیقتا خیلی جالب بود XD

ولی کلا به نظرم نباید به این روز واکنش نشون داد ! مگه خارجی ها به عید غدیر ما واکنش نشون میدن که ما به همه ی مناسبت هاشون واکنش نشون میدیم :|

پاسخ :

:))
بحث واکنش دادن به یک مراسم خارجی نیست، بلکه واکنش به یک اتفاقه که توی کشورمون در جریانه و هممون هم شاهدش هستیم، ما هم شوخی کردیم با این اتفاق، همین :) 
نرگس بیانستان
۲۶ بهمن ۲۱:۳۶

استلا عید غدیر ما؟! 

اگه مسلمونی حساب کنی اره، اگه ایرانی داری حساب میکنی قبول نیست 😛

 

 

 

پاسخ :

:))
البته همه‌ی مسلمون‌ها هم عید غدیر رو جشن نمی‌گیرن‌ها، بهتره بگیم عید شیعیان :)
فاطیما :)
۲۶ بهمن ۲۱:۳۶

دمتون گرم:)))

چقدر باحاااال بود 😂😂

اما یه چیزی فرشته نامه های پنجشنبه بودن ایشون :/

چقدر طنز خوب خوندن

پست های این شکلی تون ادامه دار ^_^

پاسخ :

قربان شما :)
بله خودشون بودن :دی
اگه بگم از نویسندگان پست بوده چی میگید؟ :دی
مرسی، تلاشمون رو می‌کنیم :)
پَـــــر واز
۲۶ بهمن ۲۱:۳۷

گور خر راه راه سورمه ای کوچولو😂😭

چه کم دارد واقعا؟(پاسخگو باشید😭😂)

نتیجه:گراز هدیه بدید😂😬

یوم الله😂

چیزهای دنیایی😂

سنت بلادکفر😂👏🏻

عشق زبان و ملیت نمیشناسد😂😌💫

نتیجه گیریاش خیلییی خفن بود😂👏🏻

سلام 😬😂🙋🏻‍♀️

آقا دستتون درد نکنه خیلییی خوب بود😂❤💫👏🏻

پ.ن: نویسنده ی کمدی پادکستمون کی بوده برم دستشو ببوسم؟

پ.ن: باتشکر ویژه از گوینده ی عزیز که قشنگ حق مطلبو ادا کرد😂❤

پاسخ :

نمیدونیم، واقعا قدر گورخر دونسته نشده :دی
پس منتظر یه گراز خوشکل باش :))
قربان شما، خوشحالیم که دوست داشتید ^_^

سلام پرواز عزیز :)
قربان شما :دی
گوینده از نویسندگان پست بودن ، ولی نیازی به دست بوسی نیست، من راضی نیستم، بخندید کافیه برای ما :دی
قربان شما :دی
سیده فرفره!
۲۶ بهمن ۲۱:۳۹

@ استلا

به عنوان یک "سادات " ربط عید غدیر رو با ولنتاین نفهمیدم حقیقتا😬حتی در جایگاه مثال!

میشه با رسم شکل توضیح بدی؟😅

پاسخ :

۲ نمره :دی
سیده فرفره!
۲۶ بهمن ۲۱:۴۱

چرا نوشتم صورتی🤐ببخشیددد😂همون موقع یکی پیام داد اشتباهی نوشتم اینجا😂😂😂😂

پاسخ :

آی آی آی، چی گفت؟ خرس صورتی خریده بود؟ :دی
با ما راحت باش، مجلس بی‌ریاست :)))
Sŧεℓℓą =]
۲۶ بهمن ۲۱:۴۵

خب من میگم اینجور مراسما باید ریشه کن بشه :/

مثلا کریسمس ، هالووین ، ولنتاین ...

دیدم که خیلی از ایرانی ها این روز ها رو تبریک میگن ...

ولی خب ما داریم مراسم های خودمون رو فراموش میکنیم ...

اون عید غدیر ، آره حق با شماست...

ولی عید نوروز چی ، یا مهرگان که فراموش شده ...

پاسخ :

ریشه‌کن یه خرده واژه‌ی دیکتاتورمآبانه‌ای نیست؟ :))
ما ولنتاین، کریسمس یا هر جشن دیگه‌ای رو تحسین نکردیم، تایید نکردیم، همون‌طور که تو صوت هم اشاره‌هایی کردیم، تبلیغش هم نکردیم اما تقبیحش هم نکردیم. عشق و محبت فرای مرز و فرهنگ و تاریخ زیباست، چه اشکالی داره اگه یک روز در دنیا بیشتر بهش پرداخته بشه؟!
راجع‌به مراسمات ملی و تاریخی خودمون حق با شماست، اما آیا این تقصیر خود ما، دولت‌ها و حکومت‌هامون نیست که به جشن‌های تاریخیمون نپرداختیم؟ تو بعضی از کشورهای همسایه‌‌مون مثل افغانستان و تاجیستان هنوز در کنار مراسمات دینی بعضی از مراسمات قدیمی هم جشن گرفته میشه، آیا تو اون کشورها کسی ولنتاین رو نمی‌شناسه؟ یا مثلا تبریک نمیگه؟ 
به نظر منِ پاسخ دهنده به کامنت شما، به جای تلاش برای برچیدن و ریشه‌کن کردن مراسمات و جشن‌های کشورهای دیگه، که خیلی از کشورهای دنیا بهش می‌پردازن، بهتره پتانسیل‌های تاریخی و ملی خودمون رو بیشتر بشناسیم، بهش بپردازیم و در آخر بذاریم این‌ها به عنوان یه مقوله‌ی فرهنگی توی جامعه گسترش پیدا کنه و جا بیوفته :)
نرگس بیانستان
۲۶ بهمن ۲۱:۵۷

استلا باهات موافقم

واااااقعا هالووین اخه؟ :/ 

ینی یه عده فقط منتظرن یه خبری از اون وری ها باشه، بچسبن بهش😒😡

پاسخ :

به عنوان شخصی که کریسمس رو فرای مناسبتش و فقط به عنوان یک جشن زمستانی باشکوه خیلی دوست دارم باید بگم بعضی از این جشن‌ها زیباست واقعا اما زیادی بهش پرداختن و بولد کردنش هم قبول ندارم :)
سیده فرفره!
۲۶ بهمن ۲۱:۵۸

من امسال کادو گرفتم ولی فالی که گرفتین شب یلدا ، تعبیر نشده هنوز و یار در کار نبود😂😂از مامان بزرگم گرفتم و بیشترم چسبید😂

خرس صورتی هم برای کسی دیگه بود نه من😂😁😁

پاسخ :

ای بابا، یعنی میخوای بگی فال ما خراب بوده؟ :(
پس چه مامان بزرگ دلبری داری ^_^

باشه باور کردیم، فقط زیر تختت قایمش نکن، زشته :دی
توکــا (:
۲۶ بهمن ۲۲:۰۳

خدایا من مردم خندیدن🤣

فرشته ترکوندی ، عالیه عالی😂😍

من سیوش کردم 😂😂😂

پاسخ :

صدای خنده‌ات رو میشنویم و بابتش ذوق زده‌ایم *_*
قربان شما :دی
یعنی میخوای بگی صدام پخش شده؟ نههه :دی
لیالی ..
۲۶ بهمن ۲۲:۱۲

خیلی ایده‌تون قشنگ بووود:))) 

مچکریم😍

از خدا برا تک تک‌تون یه شارژر سالم آرزو می‌کنم✌😌

پاسخ :

مرسی مرسی :دی
قربان شما، مرسی از خودتون که شنیدید :)

ایضا برات گرازی که باعث تحکیم خانواده بشه آرزو می‌کنیم :دی
سین دال
۲۶ بهمن ۲۲:۲۸

دانلود کردم و دارم دونه دونه به دوستان غیر بلاگرم صادر میکنم و با هم دیگه می خندیم :))

پاسخ :

یعنی صدام داره در سطح کشور پخش میشه؟ به هر کس میدی بگو قطع کننده‌ی زنجیره باشه لطفا :دی
Sŧεℓℓą =]
۲۶ بهمن ۲۲:۳۰

@ نرگس

منم همینو میگم ...

باید این مراسم های غربی رو از کشورمون بندازیم بیرون به جاش مراسم های فراموش شده ی ایرانی رو بیاریم ..

غرب زده دیگه ((=

همین هالووین رو خودمون داشتیم ، شب چهارشنبه سوری...

ولنتاین رو هم داریم !

#سازمان_نه_به_مراسم_های_خارجی :/

پاسخ :

@نرگس

:))
Sŧεℓℓą =]
۲۶ بهمن ۲۲:۳۸

منم نگفتم تقصیر شماست که ×-×

ولی خب همین که گفتینش ، یه جور تاییده ! نیست ؟! 

یعنی داریم بهش توجه میکنیم ، حتی به شوخی ...

یه کم دلم پر بود ، اینجا دلم رو خالی کردم ! شرمنده "-"\

پاسخ :

نه واقعا تایید نیست، ما فقط به یه اتفاق توی کشورمون پرداختیم و باهاش شوخی کردیم، هر پرداختنی تایید حساب میشه یعنی؟ اتفاقا کفه‌ی ترازوی تقبیحش حتی سنگین‌تر بود فکر کنم :دی
ما برای جشن میانه‌ی پاییز هم قرار بود که پست بریم ولی بخاطر همزمانیش با پست دیگه‌ای نتونستیم انتشارش بدیم.

خواهش میکنیم :دی

سیده فرفره!
۲۶ بهمن ۲۲:۴۳

نه فال گمونم درست بوده ولی خببب هنوز خبری از نیمه‌ی گمشده نیست🥺😂

روایت داریم که دوستانم مامان بزرگمو بیشتر از من دوست دارن😑😁

آقاااا شایعه پراکنی نکنین😂

پاسخ :

تا یلدای سال بعد اعتبار داره، صبوری کن :دی
 ما هم به دوستانت بپیوندیم یعنی؟ :))

شایعه خودش پراکنده شده، ما بی‌تقصیریم :)))
دامنِ گلدار
۲۶ بهمن ۲۲:۴۸

ولنتاین شما هم مبارک :))

میدونین؟ من میونه‌ای با پادکست و ویدئو و این چیزا ندارم یعنی همیشه دنبال اطلاعات به فرم خواندنی هستم مگر در اون لحظه کار دیگه ای نکنم و فقط بشینم گوش بدم یا تماشا کنم چیزی رو. می‌خوام بگم با اون دفتر یادداشت خط آخر سورپرایز شدم و الان احساس مسئولیت میکنم حتما وقتی بذارم و گوش بدم و نت بردارم :)) مرسی :دی 

پاسخ :

مرسی :دی
بله حق دارید، شنیدن معمولا تمرکز بیشتری می‌طلبه تا خوندن، خود من هم همیشه حواسم پرت میشه موقع شنیدن :(

پست طنزه ولی خب بشنوید و نت بردارید بهتره، پر از نکته‌های کلیدی و مهمه، بخش‌های مهم‌ترش رو هم میتونید هایلایت کنید :دی
سین دال
۲۶ بهمن ۲۲:۵۰

اگه دوست ندارین برم ازشون پس بگیرم :/

 

پاسخ :

:)))
نه، فقط جهانیش نکنید لطفا :دی
فاطمه .‌‌
۲۶ بهمن ۲۳:۲۴

اون یاعلی یه تلمیح ریز داشت به یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد. :))   

 می‌بینم که به خوبی از وضعیت شارژر جوانان مملکتم خبر دارید. :)) 

خداقوت.  

پاسخ :

آفرین آفرین :دی
نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست مردم :)))
مرسی فاطمه جان :)
فاطمه .‌‌
۲۶ بهمن ۲۳:۲۵
چون دو بار کامنتم اومد. اینو ویرایش می‌کنم:/ ببخشید.  

پاسخ :

فدای سرت :)
ممنون :)
فرشته ...
۲۷ بهمن ۰۰:۴۴

سلام

از دوستانی که بهم لطف داشتن کمال تشکر رو دارم، خوشحالم که در شادیتون نقش داشتم :)

پاسخ :

سلام
ممنونیم ازت که همیشه همراه مایی :)
امیلی :)
۲۷ بهمن ۰۲:۴۰

قشنگ بود واقعا. 

+یه روایتی هست که والنتین یه کشیش بوده که موقعی که ازدواج سربازا ممنوع بوده،قایمکی عقدشون میکرده. در همین راستا جوانان سرزمینم در این روز برای شادی روح کشیش مذکور برن ازدواج کنن

پاسخ :

پیشنهاد خوبی بود
ولی با کدام پول؟ کدام شغل؟ کدام خانه؟ :))
macho picho
۲۷ بهمن ۰۵:۱۴

با سلام

نمی دونم پیام من رو پلاگردون نشر میده یا نه ، ولی می نویسم :

من هم با نظر استلا موافقم و پاسخِ پاسخ دهندخ بلاگردون رو توجیه این پست غلطی که گذاشتن می دونم . اولین اشکالی که به این پست وارد است اینه که کلا خیلی بی مزه و نحوه بیان گوینده ی جوری بود که اصلا به دل نمی نشست . دومین ایرادی که وارد است ، گوینده در بخشی از بیانشون ، روز ولنتاین رو یوم الله معرفی کرده که به نظر من نوعی مسخره کردن یوم الله می باشد و طعنه زدن به 22 بهمن است که یوم الله لقب دادن بهش ( مشخصه که گوینده قصد طعنه زدن به 22 بهمن رو داشته ).

به نظر من هم گرفتن جشن های کریسمس و سال نو میلادی و هالووین و ولنتاین یک نوع غربزدگی فرهنگی به حساب میاد . خدا بیامرزدش جلال آل احمد . لطفا برید کتاب غربزدگی ایشان را با دقت بخونید .

توجیه بلاگردون این بود که این جشن ها رواج پیدا کرده پس باید بهش پرداخته بشه !!! یعنی هر چیز غلطی که رواج پیدا کرد رو باید بهش پرداخت .

چه عقل سلیمی حاضر است قبول کند که جشن های یک مملکت اجنبی که دستش تا کتف به خون مردم جهان به خصوص خاورمیانه و به خصوص افغانستان و عراق و یمن آلوده است ، در یک کشور دیگر رواج پیدا کند ؟

اصلا چه کسی گفته که آمریکای جنایتکار باید برای دنیا روز فلان و بهمان را تعیین کند ؟ دقیقا همین جاست که می گوئیم غربزده ایم .

بعضی ها هم خواستند پای اسلام رو وسط بکشن و ی جورایی از زیر کار غلطشون در برند . 

بهتر نیست کسانی که علاقه دارند به روز عشاق ، یک روز ملی برای این مراسم پیدا کنند ؟ احتمالا در تاریخ ایران زمین که بگردیم ، میشه روزی برای این کار پیدا کرد .

در این رابطه حرف خیلی زیاده ولی به قدری از این پست بلاگردون ناراحت شدم که فعلا در اینجا به این بحث خاتمه می دهم .

 

پاسخ :

سلام
بلاگردون کامنت کسی رو پاک نمی‌کنه و همه رو منتشر می‌کنه به همین دلیل هست که کامنت‌ها نیازی به تایید ندارن :)
گوینده‌ی پادکست، یک گوینده‌ی رادیویی ِ آموزش‌دیده نیست، هیچ ادعایی هم در این زمینه نداره.
بلاگردون و بلاگردونی‌ها که کلِ جامعه‌ی بلاگستان رو شامل می‌شه یک جمع دوستانه و صمیمانه هستن و این فایل صوتی نه با صدای یک گوینده که با صدای یکی از بلاگردونی‌ها و به صورت کاملا خودمونی و صمیمی منتشر شده.
این که بامزه بوده یا نه به سلیقه‌های متفاوت آدم‌ها بستگی داره. همون‌طور که شما معتقدین «بی‌مزه» بود خیلی از دوستان هم خیلی خوششون اومد و دوست داشتن. ضمن اینکه کاش به زحمتی که برای نوشتن و ضبط و تدوین و سایر فعالیت‌های ایده تا انتشار کشیده شده بود نگاهی می‌انداختین و کمی دوستانه‌تر نظر مخالفتون رو ابراز می‌کردین.

پیشنهاد بلاگردون به شما اینه که کمی در مورد طنز بیشتر مطالعه کنین. طنز همیشه تایید چیزی نیست. اتفاقا در خیلی از نقاط جهان از زبان طنز برای بیان انتقاد و اعتراض استفاده می‌کنن و فکر می‌کنیم تنها ایران هست که همیشه طنزها با اعتراض مواجه می‌شن و با لحنی که اصلا شبیه یک انتقاد درست نیست و بیشتر به توهین شبیه هست پاسخ می‌دن.

ممنونیم که بلاگردون رو دنبال می‌کنین و نظرتون رو هرچند مخالف ابراز می‌کنین. اما کاش در بیان اعتراضتون کم ملایمت به خرج بدین.
سیده فرفره!
۲۷ بهمن ۰۹:۵۲

من یه چیزی بگم؟! چرا داریم همه چی رو سیاسی میکنیم؟؟

این پست بلاگردون یک پست فان و جذابه که حالا ممکنه مورد علاقه‌ی همه نباشه ولی با توهین کردن نمیشه به جایی رسید! اینکه بگیم صدای گوینده اصلااا خوب نیست بی انصافیه دیگه😑 یکم جنبه داشته باشین که بشه شوخی کرد و این پستها ادامه داشته باشن...

کاش انقدر با جبهه گرفتن و جو گرفتگی صحبت نکنیم در مورد یه پست معمولی که کلی هم براش زحمت کشیده شده و الکی ربطش ندیم به آمریکا و فلان... اصلا چه ربطی داااااره یسری حرفها به این پست! اگه اعتراضی هم هست یکم ملایم تر یکم کلمات بهتر به کار ببرین...

دوستان بلاگردون اتفاقا در مورد مناسبت ملی هم صحبت کردن...یکم توجه میکردین نصف حرفها رو نمیگفتین🤦🏻‍♀️

 

رفقای من ببخشید که نوشتم اینجوری ولی خب فکر می‌کنم لازم بود❤😬

پاسخ :

ممنون از همراهی همیشگی شما با بلاگردون.
بلاگردون برای پیشرفت و بهبودش به انتقاد هم نیاز داره، اما به قول شما لحن و انتخاب کلمات در بیان انتقاد خیلی مهمه و نمی‌شه اسم هر مخالفتی و با هر لحن و بیانی رو انتقاد گذاشت.
نسرین ⠀
۲۷ بهمن ۰۹:۵۲

@macho picho

 

سلام. نمی‌دونم چرا نتونستم به سادگی از کنار کامنت سراسر توهین افترای شما بگذرم. به نظر می‌رسه شما دربارۀ طنز اطلاعات کافی ندارید. طنز چارچوب و کارکرد مشخصی داره، استفاده از المان‌های تعریف شده و به کار گرفتن اون‌ها برای رسوندن انتقاد و بولد کردن یک مسئله از اصلی‌ترین رسالت‌های طنزه.

هیچ کجای این متن از ولنتاین تعریف نشده، اتفاقا به زبان طنز طعنه زده به کسایی که خیلی پر اهمیت می‌دونن این مناسبت رو.

در ثانی، ولنتاین هیچ ربطی به کشور آمریکای جهان خوار نداره، یک رسم باستانی مربوط به روم باستانه. 

این جدا دونستن خودمون از کل جهان، نمی‌دونم با چه هدفی داره دنبال می‌شه ولی مطلوب نیست. چطور که ما دوست داریم رسم‌های ملی و میهنی و حتی مذهبی رو صادر کنیم، خیلی‌ها هم دوست دارن رسم‌ و رسوم شناخته شده جهانی رو محترم بشمارن و این هیچ اشکالی نداره.

در ثانی کشور مام یک پارچه مسلمان نیست و تا حالا من نشنیدم یکی از غیر مسلمان‌ها از توجه به عید قربان یا فطر شاکی باشه که ما عرب نیستیم و مسلمان نیستیم چرا باید اینا رو جشن بگیریم.

نکتۀ آخر: انتقاد کردن خیلی ارزشمنده، اما اگر لحن و بیان درستی برای ابرازش انتخاب کنیم خیلی بهتره. لحن و بیان گویندۀ این پادکست ممکنه به زعم شما خوشایند نباشه، نظرتون کاملا محترمه ولی توصیه می‌کنم از کلمات بهتری برای بیانش استفاده کنید. 

شما دارین از چیزی دفاع می‌کنین که مقدسه(دین و وطن) اما شیوۀ صحبت‌تون اتفاقا داره به هر دوی این‌ها لطمه می‌زنه.

دین ما تاکید به مهربانی و روی خوش داره همیشه. بهترین ابزار برای کوبیدن یک تفکر اینه که به شیوۀ بدی ازش طرفداری کنیم.

موفق باشید دوست گرامی.

پاسخ :

ممنون از نسرین عزیز و پاسخ کاملشون :)
نسرین ⠀
۲۷ بهمن ۰۹:۵۸

فرشته حتی اگر رفیقم نبودی و حتی اگه من عضوی از بلاگردون نبودم، می‌گفتم که قلمت و صدات برای طنز نوشتن و طنز خوندن ساخته شدن. 

مرسی که با وجود عدم رضایت، به نظر جمع احترام گذاشتی و اجازه دادی پادکست با صدای شیرین خودت منتشر بشه.

مطمئنم اکثریت دوست داشتن لحن دوست‌داشتنی‌ات رو.

 

پاسخ :

هر چیزی در هر زمینه‌ای مخالفین خودش رو داره که اون هم به دیدگاه‌ها و سلایق مختلف مربوطه. اما اینکه فکر کنیم چون ما دوست نداشتیم پس بده، واقعا خیلی دیکتاتورگونه هست.
Sŧεℓℓą =]
۲۷ بهمن ۱۰:۱۷

اتفاقا خیلی این‌کارتون جالب بود ، اینکه طنز و بامزه بود 

من به بلاگر های دیگه که ولنتاین رو تبریک گفتن چیزی نگفتم ...

ولی شما ، چه جور بگم ... از شما یه توقع دیگه می‌ره ! به هر حال بیش از ۲۰۰ نفر دنبالتون میکنن و کم و بیش خونده می‌شین ...

انگار یه مسئولیتی رو دوش‌تونه ...

من می‌گم بهتر بود علاوه بر این‌که یه جورایی با ولنتاین شوخی کردید ، زیرش هم چیزی می نوشتید با مضمون ولنتاین را تبریک نگوییم :/

تازه شما فکر کنم کریسمس و سال نو میلادی رو هم تبریک گفتید ...

مشکلم اینجاست که ما ایرانی‌ها خصوصا تو اینستاگرام خیلی دیده میشه ، میایم مناسبت هی خارجی رو تمام تبریک میگیم ! در حالی که هیچ خارجی ای پیدا نمیشه که بیاد و استوری ، سال نوی ایرانی مبارک بذاره :/

تازه دیشب هم شب شهادت بود که چون به اعتقاد و اینا ربط داره ترجیح دادم واردش نشم D:

 

کل حرفم این بود که شما خیلی راحت می‌تونستید کاری کنید که یه جمع خیلی کوچکی دیگه ولنتاین رو تبریک نگن ، چون مال ما نیست ((=

پاسخ :

این طنز از اول تا آخر کاملا طعنه به این مناسبت زده. در هر صورت از اینکه همراه بلاگردون هستید و نظر خودتون رو با ما به اشتراک می‌ذارید سپاسگزاریم.
لیالی ..
۲۷ بهمن ۱۰:۲۰

خیلی عجیبه واقعا یک پستی که ماهیت‌ طنزش  مشخصه و در اصل شوخی با این روز و مراسماتش هست،این چنین  و تا این حد جدی گرفته بشه..

 

نظرات با هم متفاوت‌اند  راجع به لحن گوینده و هر کدوم  در جای خود محترم و حق طبیعی خواننده‌های بلاگردون...ولی واقعا با این لحن؟!

 

  در نظر من انتخاب فرشته برای گوینده بودن این متن خیلی مناسب بود که با لهجه گرم جنوبی‌ش چند برابر  به دل نشوند این پست رو..

 

امیدوارم خستگی این پست رو تن بچه‌ها نمونه

پاسخ :

از اینکه همراه بلاگردون هستید، ممنونیم.
لیالی ..
۲۷ بهمن ۱۰:۲۲

خیلی عجیبه واقعا یک پستی که ماهیت‌ طنزش  مشخصه و در اصل شوخی با این روز و مراسماتش هست،این چنین  و تا این حد جدی گرفته بشه..

 

نظرات با هم متفاوت‌اند  راجع به لحن گوینده و هر کدوم  در جای خود محترم و حق طبیعی خواننده‌های بلاگردون...ولی واقعا با این لحن؟!

 

  در نظر من انتخاب فرشته برای گوینده بودن این متن خیلی مناسب بود که با لهجه گرم جنوبی‌ش چند برابر  به دل نشوند این پست رو..

 

امیدوارم خستگی این پست رو تن بچه‌ها نمونه

 Ali ..
۲۷ بهمن ۱۰:۴۸

این دو مناسبت که ذکر شد، فقط یک زمان و تاریخن همین

آدم که نباید برای هدیه دادن و روز عشق گرفتن و این موردا

گیر یک زمان و تاریخ باشه.

هر وقت که آدم بخواد می تونه خوش باشه و یه چیز، خودمون

رو محدود به تاریخ و روز خاص نکنیم.

پاسخ :

از اینکه همراه بلاگردون هستید و نظر خودتون رو با ما به اشتراک می‌ذارید سپاسگزاریم.
نسرین ⠀
۲۷ بهمن ۱۱:۱۶

@استلا

 

من واقعا دلیل اینکه چرا می‌خواییم ایران رو در مقابل جهان تصور کنیم رو نمی‌فهمم. کریسمس یک جشن مذهبیه و میلاد مسیحه. مام مسیح رو قبول داریم و اشکالی توش نمی‌بینم برای تبریک. در ثانی خود ایران هم کلی هم‌وطن مسیحی مذهب داریم. چرا باید این ها رو نادیده بگیریم؟ هنوزم نمی‌فهمم چرا باید در برابر ولنتاین گارد بگیریم راستش.

اصلا چرا بقیه کشورها باید بیان و نوروز رو تبریک بگن وقتی سال نوی اونها نیست؟ اگرم تبریک بگن مگه کار بدی کردن؟ تبریک نوروز یعنی تهاجم فرهنگی برای اونا؟ 

دنیا جای قشنگ‌تری میشه اگه همدیگه رو با هر دین و مذهب و عقیده و ملیتی که داریم قبول کنیم 

گربه ...
۲۷ بهمن ۱۱:۲۱

چه باحال شارژ هدفونم دقیقا اندازه ی پست بود:))

 

 

+ فکر نمی کنم تو دوره ای از تاریخ باشیم که این افکار جوابگو باشن. چیزهایی مثل برچیدن و حذف کردن. اگه واقعبین باشیم، می فهمیمکه نمی تونیم یه چیزی رو که جا افتاده و مدتها جریان داشته رو همینطوری حذف بکنیم. وقتی می خواین یه کاری انجام بدین که تاثیر مثبت داشته باشه باید منافع بخش بزرگی از مردم رو در نظر داشته باشین و به اولویت هاشون احترام بزارین. راهکار مقابله با موج های فرهنگی که از کشور های دیگه جاری میشه بستن مرزها نیست، ارزش دادن به فرهنگ خودمونه:) و البته ایجاد آگاهی. 

لزومی به حذف کردن وجود نداره وقتی میشه مناسب های بیشتری رو جشن گرفت:دی

و اینکه فقط تو کره ی شمالی با بستن مرزها میشه جلو موج های فرهنگی رو گرفت عزیزان:) 

پاسخ :

از اینکه همراه بلاگردون هستید و نظر خودتون رو با ما به اشتراک می‌ذارید سپاسگزاریم.
Sŧεℓℓą =]
۲۷ بهمن ۱۱:۲۵

@ نسرین

ولی ما مگه مسیحی‌ایم ؟! چرا باید بعضیا تو ایران که مسلمونن برن درخت کاج بخرن ؟! مگه خارجی ها سفره ی هفت سین می چینن ؟! به نظر من کار درستی نیست ..

درباره ولنتاین هم گارد میگیرم چون ایرانی نیست! کاملا غربیه ...

ما خودمون یه ولنتاین ایرانی داریم به اسم مهرگان ... چرا هیچ وقت اینو تبریک نمی‌گیم ؟!

این درسته ، اما به شرطی که عقاید و رسم و رسوم های خودمون رو فراموش نکنیم (=

واران ..
۲۷ بهمن ۱۱:۲۶

آقا این پادکست با اون لهجه شیرین و طنز فرشته عالی بوددددد 

بقول علی برادر زاده ام عالی چیه بابا ؟! خیلیی عالی بوددد خداییش !!

من هنوز دارم میخندم 😂

دمت گرممم فرشته 

دمتون گرم تیم بلاگردون و خدا قوت به همگی :)

 

 

سلام به همگی 

فرشته خدا خیرت بده 

یک در دنیا صد در آخرت 

نه نه منصفانه بذار دعات کنم ؛)

۵۰  در دنیا 

۵۰ در آخرت بهت خدا خیر و خوشی و هر چی حال خوبه بده !

 

البته به تیم پر تلاش بلاگردون هم خدا خیر و نیکی بده الهی ❤

خداییش بدون تعارف خیلیی خوب بود 

آفرین آفرین آفرین  کلی حظ بردم 😊❤

جدا جا داره دو بار این پادکست رو گوش کنیم و ازش لذت کافی رو ببریم :)

خداییش کیف کردم :)

 

مرسی و دست مریزاد  به همگی :)

 

 

پاسخ :

از اینکه همراه بلاگردون هستید و نظر خودتون رو با ما به اشتراک می‌ذارید سپاسگزاریم.
واران ..
۲۷ بهمن ۱۲:۰۱

و اما بعد :

Stella

سلام خوبین ؟!

من فعلا دو تا از کامنت هاتون رو خوندم بقیه کامنتاتون رو ایشالا بعدا میخونم .

 سوال اول :

میتونم بپرسم دخترم شما متولد چندین ؟!:)

آره دیگه باید بگم دخترم دیگه :)

 

دو :

میگی مگه خارجی ها سفره هفت سین می چینن ؟!

منی که موهام رو تو آسیاب سفید نکردم،  میگم که بله دقت کنین بعضی از مقامات خارج و حتی مردم عادی بعضی از کشورها

 هم سفره هفت سین رو میچینن ، دخترم خوب برین  تحقیق کنید خواهید دید  !

نمونه اش  تو آمریکا و بعضی از کشورها  هم همون روزی که نوروز نامیده شده به احترام میلیون ها ایرانی و این رسم قدیمی بله سفره هفت سین رو سالهاست میچینن! 

این از این !

 

سه :

میگی ما خودمون یه ولنتاین ایرانی داریم ؟!

میتونم بپرسم چرا میگی ولنتاین ایرانی ؟!:))

اگر خیلی شما دختر خوبم میگین و اعتقاد دارین  ولنتاین رو نباید بکار برد و سایر نبایدهای که گفتین چرا خودتون تو کلامتون بکار بردین ؟! 

خب درستش اینکه بگین روز عشق ایرانی هم داریم  این از این !

بنظر من شمایی که معتقد به این حرفا هستین یکبار دیگه بدون اینکه در مورد این موضوعی که گفتین و بهش گارد گرفتین

 گارد بگیرین ، دوباره پادکست صوتی رو قشنگ و واضح گوش بدین چون نکاتی که تو پادکست گفته شده رو مطمئنم چون به این قضیه گارد داشتی توجه و دقت زیادی نداشتی بهش !

 

چهار :

دختر خوبم ، میتونم بپرسم چرا اسمتون رو خارجی نوشتین ؟!

انگلیسی ؟! هوم ؟!

بابا بخدا ما ادبیات مون پر از اسامی قشنگ ایرانی است چرا با وجودی که میتونستین حتی اسامی شاهنامه رو انتخاب کنی 

و با زبان فارسی یا حتی زبان های محلی ایرانی بنویسین  چرا یه اسم خارجی رو برای اسم کاربری تون انتخاب کردی ؟!

چرا این سوال رو پرسیدم ؟!

چون شمایی که معتقد هستید ولنتاین خارجیه و نباید تبریک گفت و الی آخر چون از اونوره و نبایدها رو برای این داستان بکار بردی 

چرا شمایی که اعتقاد زیادی به این قضیه داری از بین این همه اسم/اسامی زیبایی اصیل ایرانی و حتی اسامی زیبای شاهنامه ، اسامی زیبای دخترانه که تو شهرهای ایران هست  ، اسمتون رو انتخاب نکردین ؟!   اسم خارجی چرا آخه ؟!

 

شمایی که به همه این چیزها که گفتین اعتقاد دارین و توجه میکنین خوبه به این چیزها هم در مورد حداقل اسم کاربری تون

 توجه کنید :) بد نیست ؛)

 

بقیه حرفام بماند برای زنگ تفریح بعدیم :))

دختر خوبم ممنونم حرفام رو  بدون اینکه گارد بگیری قشنگ میخونی و سپس نتیجه گیری میکنی :)

 

 

 

+

با تشکر از تیم پر تلاش بلاگردون که این تریبون آزاد رو در اختیار من قرار دادند :)

 

 

بهارنارنج :)
۲۷ بهمن ۱۲:۱۰

چه گوینده ی گوگولی ای:)))

اینا هیچی اونایی شنبه رو ولنتاین گرفته بودن فان تر بودن😂

پاسخ :

خوشحالیم که دوست داشتید :دی
نسرین ⠀
۲۷ بهمن ۱۲:۲۸

@ استلا

 

اول اینکه مهرگان جشن روز عشق نیست، جشن برداشت محصول گندمه و مهرماه برگزار میشه. روز عشق ایرانی سپندار مذگانه و پنج اسفند برگزار میشه.

چرایی اینم به خودمون برمی‌گرده که چرا غریبه شدن روزهای باستانی برامون.

من واقعا نمی‌فهمم اشکالش رو، یکی دوست داره کریسمش رو جشن بگیره، اصلا مسلمان هم هست، ایرادش چیه واقعا؟ چرا باید به خودمون اجازه بدیم و نظرمون رو تحمیل کنیم به همه؟ مگه ما فصل الخطابیم در همه امور؟ 

ما در جهان ارتباطات زندگی می‌کنیم نمی‌تونیم از همه تکنولوژی‌های روز استفاده کنیم و در برابرنفوذ فرهنگی گارد داشته باشیم. 

اگرم کم‌کاری کردیم مردم مقصر نیستن به نظرم.

.
۲۷ بهمن ۱۲:۵۸

@ماچو پیچو:

 

۱. به نظرم اینکه کسی اسم اون روزی که شروع نفرت‌پراکنی و جنایت بوده رو بذاره یوم الله بیشتر توهین به الله هستش تا کسی که اسم روز عشق رو می‌ذاره یوم الله.

 

۲. باشه ما می‌ریم غربزدگی جلال رو می‌خونیم، شما هم برید شیعی‌گری کسروی و توتالیتاریسم آرنت و قبض و بسط تئوریک شریعت سروش و انقلاب ترور هگل رو بخونید. البته اگه غرب‌تون زیاد زده نمی‌شه.

 

۳. کسی که اسم خودش رو اسپانیایی می‌ذاره و اسم وبلاگش رو یونانی، دیگه به نظرم نباید درباره غربزدگی و یوم الله و فلان درفشانی کنه.

 

۴. شما تا تاریخ یه چیزی رو نمی‌دونی کسی زورت نکرده بیای درباره‌اش نظر بدی. سال ۲۶۹ میلادی اصلا هنوز قاره آمریکا کشف نشده بود عزیز دل!

 

۵. به پاس همون یوم الله مدنظر شما تعداد روزای عزا و سینه‌زنی توی این مملکت انقدر زیاده که مردم مجبور شدند چندتا روز شادی و جشن از غرب وارد کنند بلکه یه کم این جبغ جیغای حاج محمودتون رو بشوره ببره.

 

۶. نمی‌شه یه روز باستانی توی این کشور قرار داد چون حکومت پسا یوم الله شما با هر دین دیگه‌ای غیر از خودش مخالفه، از جمله دین باستانی ایران.

 

۷. نمی‌دونم چرا چشم شما فقط خون ریزی اون‌ور مرزا رو می‌بینه. فک کنم چشم‌تون دوربین باشه متاسفانه. کاش یه عینکی بزنید و خون‌ریزیای دور و برتون رو هم یه نگاهی بندازید، عالیجناب!

آقاگل ‌‌
۲۷ بهمن ۱۳:۵۶

دم و بازدم نویسنده، گوینده و گذارنده‌ی پست گرم. :)

توی این زمانه‌ای که هیچ چیزی برای شادی نیست، غم توی دلمون فراوونه و دنیامون پر شده از سیاه و خاکستری، اینکه به هر بهونه‌ای سعی می‌کنید رنگ بپاشید توی فضای زندگی و توی بلاگستون، خودش به تنهایی یک دنیا ارزش داره. برای این کار به شخصه ازتون قدردانم. دست مریزاد.

مرسی که هستید. خدا گرم نگهتون داره. :)

 

پاسخ :

ممنونیم آقاگل :)
متشکریم، امیدواربم که تونسته باشیم لبخندی بنشونیم و کمی از غم کسی رو دور کرده باشیم، قطعا همین برای ما کافیه :)
قربان شما، دم و بازدمت خودت هم گرم رفیق که همیشه مایه‌ی دلگرمی هستی :)
امیلی :)
۲۷ بهمن ۱۴:۴۲

بخشی از عدم ازدواجها بخاطر این فاکتوراییه که گفتین. یک درصد قابل توجهی هم بخاطر عدم قبول مسئولیته. ولی در کل منظورم این بود اگه این روایت درست باشه، بیشتر به فلسفه ی اون روز باید فکرکرد

پاسخ :

همین‌طوره. از اینکه با ما همراهید و نظرتون رو باهامون به اشتراک میذارید کمال تشکر رو داریم :)
لادن --
۲۷ بهمن ۱۵:۱۹

دمتون گرم. خیلی دوست داشتم. هم طنزش به اندازه بود هم صمیمی و دوستانه و بانمک.

 

چه بحث‌هایی توی کامنت‌ها پیش اومد که راستش من حتی نتونستم تا انتها با دقت بخونم. به نظرم باید بپذیریم که توی دوره‌ای زندگی می‌کنیم که ارتباطمون با جهان دست کم از طریق فضای مجازی مستقیمه. باید این مسائل حل بشه برامون که کسی ممکنه برای حادثه‌ای، مناسبتی یا رسمی ارزشی قائل بشه که توی فرهنگ بومیش نبوده اما وقتی از فلسفه و ریشه‌ی اون آگاه شده براش ارزشمند و جذاب بوده. پس اگه کسی ولنتاین رو مثل روز مادر، یا هر مناسبت دیگه به عزیزانش تبریک بگه در واقع رفتار عجیب و اشتباهی ازش سر نزده. اما... یه" اما"ی مهم :)

اما مهم اینه ما به هر رفتارمون آگاه باشیم‌. بدونیم داریم چه کار می‌کنیم و صرفا اسیر یه جو و فضای ساختگی نشیم. اینجاست که طنز به عنوان یه زبان شیرین و جذاب وارد عمل میشه و به جای سرزنش و نصیحت و رد یا حتی تایید مستقیم چیزی، تلنگر لازم رو می‌زنه. دیگه از اون به بعد شنونده‌ست که باید به سوالاتی که براش پیش میاد جواب‌های شخصی بده و انتخاب کنه در مورد اون مسئله‌ی خاص چه رفتاری داشته باشه.

 

 

موفق باشید. منتظر پست‌های بعدی این مدلیتون هستم.

پاسخ :

قربان شما، نظر لطفتونه :)

خیلی ممنونیم از اینکه با ما همراهید و نظرتون رو باهامون به اشتراک میذارید :)

متشکریم، همچنین و حتما :)
یاسمن مجیدی
۲۷ بهمن ۱۸:۲۱

فرشته 😆

پاسخ :

جانم :دی
فرشته ...
۲۷ بهمن ۱۹:۰۶

@macho picho


سلام :)
در ابتدا و قبل از هر چیزی بگم که پاسخ‌دهنده‌ی اون کامنت‌های قبلی، نویسنده‌ی این پست و گوینده‌‌اش من هستم.
ایراد اول شما رو به عنوان مخاطب بلاگردون که نظرش محترمه قبول دارم، البته من گوینده و یا نویسنده‌ی تخصصی طنز نیستم و ادعایی هم سرش ندارم اما سعی میکنم روی متن‌ها و صدام بیش‌تر کار کنم؛ ممنونم از اینکه نظرتون رو برای پیشرفت کار بیان می‌کنید.
 اما به عنوان یک دوست، دوستانه پیشنهاد میکنم در انتخاب کلمات انتقادی کمی بیشتر دقت کنید، من ناراحت نشدم، اما ممکنه این سو برداشت ایجاد بشه که پشت صحبتتون غرض‌ورزی نهفته است.
به عنوان نویسنده‌ی پست باید بگم که نویسنده هیچگونه قصدی برای طعنه زدن نداشته؛ تعجب میکنم که شما با این اطمینان از چیزی که در موردش اطلاعی ندارید صحبت می‌کنید. یوم‌الله یعنی روز خدا و یک کلمه‌ی رایجه و صرفا برای ۲۲ بهمن ازش استفاده نمیشه کما اینکه در پست‌های دیگه‌ای هم ما از یوم الله استفاده کردیم و پیش نیومده بود که کسی چنین برداشتی ازش داشته باشه؛ کاش کمی بدون گارد پست رو شنیده بودید.
خیر بلاگردون نگفت که هر چیز غلطی که باب شد باید بهش بپردازیم بلکه گفت ما به چیزی که توی جامعه‌مون داره اتفاق می‌افته واکنش نشون دادیم، نه تاییدش کردیم و نه تقبیحش فقط با شوخی بهش پرداختیم، همون طور که به سایر مراسمات گاهی واکنش نشون دادیم! البته که اگه دقت می‌کردید هیچ‌ کجا و هیچ‌کس چندتا چندتا خرس گرفتن و کمین کردن برای سال بعد رو تحسین نمی‌کنه. اما آیا طرد کردن، نپرداختن، نگفتن و سرپوش گذاشتن، چیزی رو تغییر میده؟ کسی که خرس خریده پسش میده و به جاش فربهر میخره؟ کما اینکه این پست طنز بود و رسالت طنز پرداختن به معضلات اجتماعی در قالب شوخیه، کاش در کنار کتاب غرب‌زدگی کمی در مورد طنز و کاربردش هم مطالعه کنید.
 ریشه‌ی روز ولنتاین گویا به زمان روم باستان برمی‌گرده، و هیچ ارتباطی به امریکا که هنوز کشف نشده بود و صهیونیسم و ... نداره، خیلی از کشورهای دنیا مثل امریکا یا فرانسه هم با توجه به مفهومش و ریشه‌‌ای که در مسیحیت داره بهش می‌پردازن نه برای اینکه فرضا یک کشور دیکتاتور اون رو مشخص کرده و حالا باید الزامی برای اجراش باشه!
تصویب کردن یک روز ملی کار مردم نیست، باید دولت و مجلس بهش بپردازن تا همونطور که مثلا روز مادر و پدر و دختر بین مردم جا افتاد روز عشق و علاقه هم بین مردم جا بیوفته، شاید یکی از علل ورود و گسترش این روز توی جامعه‌ی ما همین کمبود باشه.
شما چندتا از جشن‌های ایران باستان رو امروز توی کشور جشن می‌گیرید و یا اصلا می‌شناسید؟ اگر حکومت به جشن‌ها و مراسمات مختلف باستانی مثل سپندارمزگان، سده، مهرگان، آبانگان و ... می‌پرداخت امروز نیاز نبود که بگیم اگر کسی دنبال چنین روزیه میتونه بگرده و خودش پیداش کنه تا غرب‌زده نباشه!
تعدادی از مردم گشتن و روزی رو در تقویم پیدا کردن و طی قانون نانوشته‌ای در اوایل آبان یاد بود میگیرن و تعدادی هم عازم تخت جمشید میشن و ما هر سال شاهد واکنش‌های حکومت بهش هستیم! پس بهتره این تکلیف رو به خود مردم محول نکنیم چون گویا حکومت مقداری با پیشینه‌ی تاریخی ایران راحت نیست و مردم بازخورد خوبی دریافت نخواهند کرد!!

به همه‌ی حرفام این نکته رو اضافه می‌کنم که تمام چیزهایی که در موردش صحبت میشه یک موضوع فرهنگیه و هیچ فرهنگی با زور، اجبار، باید، تهدید، ارعاب و ... جا نمی‌افته و‌ اگر هم زمانی بین مردم جایی پیدا کنه قطعا موقتیه! پس کاش از لحن‌های دیکتاتورمآبانه و تحکمی دوری کنیم تا نتایج بهتری ازش حاصل بشه.
  

Teo ‌ ‌
۲۸ بهمن ۰۸:۴۵

از نظر من خیلی خوب بود :) به حرف یه سری ابله هم گوش ندید :)

 

 

پاسخ :

متشکریم از ابراز نظرتون :)
لطفا در کامنت‌ها جنبه‌ی احترام رو رعایت کنید.
ممنونم
macho picho
۲۸ بهمن ۱۰:۱۹

جالبه عده ای در بیان نظراتشون اینقدر ترسو هستند که جرآت ندارند با اسم واقعیشون بیان نظر بدن و با نقطه میان نظر میدن . 

این که شما میایی مراسم یک کشور دیگه رو به زور توی کشور خودت رواج میدی و اجرا می کنی ، از بدبختی و سست نهادی توست . از اینه که اینقدر خودتو خالی دیدی که هر چیزی رو حاضری در وجود خودت بنهی .

دقیقا همون چیزی که جلال آل احمد تشبیه کرد . دونه ی گندمی که به سن زدگی دچار شده . شماها فقط پوسته هستید . 

این کارا واسه کشورای تازه به دوران رسیده است . مثل همین امارات متحده عربی که به زور از اینور اونور میخواد برای خودش پیشینه تاریخی فراهم کنه . ی بار طرح بادگیر های یزد و می دزده . ی بار طرح موزه لوور فرانسه .

می دونید چیه ، شما فقط یک دلقک به حساب میایید . دلقکی که بدون هیچ تفکری ،هر کاری رو که دیگران انجام می دن ، انجام می ده .

پاسخ :

به شما به حد کافی اجازه‌ی صحبت کردن داده شد اما متاسفانه به دلیل رعایت نکردن اصول اخلاقی و شان خودتون و بقیه‌ی مخاطبان در کامنت‌هاتون، زین پس در بلاگردون بلاک هستید.
Teo ‌ ‌
۲۸ بهمن ۱۰:۵۳

@macho picho

چرا با یه قطع دنبال کردن بلاگردون خودتو از دست ما غرب زده های سست نهاد و دلقک راحت نمیکنی آقای منورالفکر؟! 

مغز تو هم پوسته ای بیش نیست که متوجه منظور و طنز این فایل صوتی نشدی؛ بحث کردن با افرادی مثل تو کاری بیهوده ای هست.

ضمنا آدم نباید با خوندن یه کتاب اینقدر جو گیر بشه. جلال خودش یک زمانی توده ای بود؛ آثاری که زمان فعالیتش توی حزب توده نوشته شده رو هم بخونید شما که اینقدر جلال خونی. 

 

+من اگر به جای تیم بلاگردون بودم جواب ایشون رو نمیدادم؛ چون جواب ابلهان خاموشیست. 

هیـ ‌‌‌ـچ
۲۸ بهمن ۱۱:۲۶

بعضی دوستان یه تریج قبا دستشون گرفتن و منتظرن یکی یه چی بگه تا بهش بر بخورونن! واقعاً خدا قوت دارنا :|

ضمناً وقتی مراسم‌های باستانی و اصیل خودمون رو سال‌ها پیش به فراموشی رسوندن یا در حال نابود کردنش هستن (مثل «چهارشنبه‌سوری» که اسمش رو به «سه‌شنبهٔ آخر سال» تغییر دادن و تئوریسین‌هاشون اون سال‌ها بهش می‌گفتن «حماقتی که پدران ما مرتکب شدن» و با منحرف کردنش به سمت ترقه و خرابکاری، سعی در نابود کردنش دارن که البته به شدت هم موفق بودن!) طبیعیه مردم دنبال بدیلی تو فرهنگای دیگه بگردن که مطابق احوالشون باشه. وقتی سپندارمذگان فراموش می‌شه، طبیعیه ولنتاین برجسته بشه، وقتی چهارشنبه‌سوری، به مرگ و نیستی ختم می‌شه طبیعیه هالووین برجسته بشه! دوستانی که خیلی دغدغه دارن، جای سرکوب مراسم‌های وارداتی، به مراسم‌های ملی و ریشه‌دار خودمون بها بدن خودشون با چشم می‌بینن که نه‌تنها مردم استقبال می‌کنن و سراغ اون یکیا نمیرن (یا کم‌تر میرن) بلکه حتی می‌تونه جهانی هم بشه مثل نوروز که توی تعدادی از کشورهای دیگه (که اکثراً زمانی جزو حوزه تمدنی ایران بودن) هم برگزار می‌شه.

پاسخ :

هیچ عزیز ممنونیم از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی.
Teo ‌ ‌
۲۸ بهمن ۱۲:۴۰

من اصلا از هم صحبتی با شما خوشحال نیستم و نباید به کامنت شما واکنش نشون میدادم؛ چون کامنت خانم نسرین و خود فرشته خانم گویای قضیه بود ؛ منتها از درک شما خارجه و من نباید با ادم بی منطقی مثل شما هم صحبت میشدم.

 

ضمنا من رو از ناسزا دادن به ناموس نترسونید؛ چون شما اگر ناسزا بدید شعور نداشته شما برای بیش از دویست نفر  واضح تر خواهد شد. فلذا راحت باشید و هرچقدر میخواید ناسزا بدید، هیچ اشکالی نداره :)

متاسفم که شما هم شهری من هستید.

و من الله توفیق.

macho picho
۲۸ بهمن ۱۲:۴۶

خب مثل اینکه دک و پوزتونو دیگه به توهین باز نکردید . خوبه .

macho picho
۲۸ بهمن ۱۳:۱۶

من هم در ابتدا مثل بقیه نظرمو نوشتم . منتها کاملا مشخص بود که بلاگردون تو یک کار اشتباه انجام شده افتاده بود و حالا برای جبرانش به توجیه متوسل شده بود . این کار جنبه طنز نداشت . نوعی تبلیغ بود . منتها بلاگردون توش گیر کرد . برای توجیهش اومد گفت طنزه !

در ضمن خیلی ها دلشون از نظام پر هست و فکر میکنند من که اینجوری نظر دادم ، حتما بسیجی چیزی هستم و میخوان دق و دلیشونو سر من خالی کنند . نه جانم ، من بسیجی نیستم . بنده هیچ گونه کار دولتی و هیچ گونه سمت دولتی یا حکومتی ندارم که از من میخواهید که نمی دونم برم فرهنگ باستان رو بازسازی کنم و چه و چه . 

خودتون باید اینقدر درک داشته باشید که تا ی حرکتی از جای دیگه می بینید ، بدون فکر سریع نپرید اجراش کنید . خیلی خیلی خیلی ببخشید مجبور شدم این حرف رو بزنم ، از اون موقعی میترسم که روزی بیاد که مثلا مردم ایران ببینند فلان کشور سر در توالت کردن دارن .... میخورن ، باور کنید ملت غربزده ما هم بلادرنگ سر در توالت کرده و .... میخورند . اگه هم ازشون بپرسی که برادر خواهر من چرا این کار رو میکنی ، در جواب میگن : چون فلان کشور غربی داره این کار رو میکنه ، پس حتما کار خوبی هست که دارن میکنن . پس ما هم همین کار رو میکنیم ! ملاک ما چشم آبی و موی بور هست . هر کاری که این چشم آبی و موی بور انجام بده درسته . هر کاری که موی سیاه و چشم قهوه ای انجام بده غلطه . 

خودتون قضاوت کنید ، چرا هیچ مراسمی از کشورهایی مثل هند و چین و جنوب شرق آسیا و امریکای لاتین تو کشور ما برگزار نمیشه ؟ چون ما فقط موی بلوند و چشم آبی رو می شناسیم . ما فقط اونا رو می پرستیم . هر کاری اونا بکنن ( از جمله جنایت ، قتل ، تحریم ، تجاوز و ... ) درسته و هر کاری که به غیر از این افراد انجام بدن غلطه . 

بحث در این باره زیاد است و من فکر می کنم که پاسخ شما را علامه اقبال لاهوری به شایستگی در این شعر اورده . بخونید بلکه از خواب غفلت بیدار شوید :

آنچه از خاک تو رُست ای مرد حرّ

 آن فروش و آن بپوش و آن بخور

آن جهان‌بینان که خود را دیده‌اند

خود گلیم خویش را بافیده‌اند

ای امین دولت تهذیب و دین

 آن ید بیضا برآر از آستین

خیز و از کار اُمم بگشا

گره نقشه اَفرنگ را از سر بنه

نقشی از جمعیت خاور فکن

واستان خود را ز دست اهرمن

ای اسیر رنگ، پاک از رنگ شو

 مؤمن خود، کافر افرنگ شو

رشتهٔ سود و زیان در دست توست

آبروی خاوران در دست توست

اهل حق را زندگی از قوّت است

 قوّت هر ملّت از جمعیت است

دانی از افرنگ و از کار فرنگ

 تا کجا در بند زُنّار فرنگ؟

زخم از او، نشتر از او، سوزن از او

ما و جوی خون و امید رفو؟

گر تو می‌دانی حسابش را درست

 از حریرش نرمتر، کرباس توست

بوریای خود به قالینش مده

بیدق خود را به فرزینش مده

هوشمندی از خُم او مِی نخورد

هر که خورد، اندر همین میخانه مُرد

هلما ...
۲۸ بهمن ۱۴:۰۷

چه کیفی داره شنیدن این پست، متن قشنگ، صدا قشنگ ^____^

دم و بازدمتون گرم رفقا، خوش‌قلم‌هااا

پاسخ :

خیلی ممنونیم از نظر لطفت هلما جان :)
سین دال
۲۸ بهمن ۱۴:۲۸

آقا! آقا! آقا! 

چه خبره اینجا؟!

 

به خدا طنز بود فقط :/

طنز انتقادی بود تازه! 

 

:/

پاسخ :

متاسفانه گویا بعضی‌ها برای شنیدن نیومده بودن، برای گفتن اومده بودن :)
یاسمن مجیدی
۲۸ بهمن ۱۵:۳۰

راستش اصلا فکر نمی کردم این پست انقدر جنجالی بشه.

ولی پیام ها رو خوندم و خواستم جا نمونم از بقیه 😄

خود من جزو مخالفان سرسخت ولنتاین بودم. اما این روزها نمی تونم مثل گذشته فقط توی حرف مخالفت کنم باهاش.خب آدما دوست دارن توی آداب و رسومی که همه گیر میشه شرکت کنن. وقتی می بینن در چنین روزهایی تا مغازه های شهر چینش ولنتاینی دارن و توی شبکه های اجتماعی همه به هم هدیه میدن،میگن چرا ما انجامش ندیم!

اگر دوست داریم چیزی رو جایگزین کنیم باید همه گیرش کنیم اونم بدون مخالفت متعصبانه از اون رسمی که خوشمون نمیاد ازش.اصلا نیاز نیست بگیم ولنتاین خوبه یا بد.خب برای مردم دنیا چیز خوبیه.ما دوست داریم روز عشق ایرانی جایگزینش شه؟بریم در موردش اول مطالعه ی کافی کنیم و بعدم توی روز مخصوصآ خودش به نمایش بذاریم.اگه مغازه داریم بگیم به مناسبت سپندارمذگان تخفیف داریم.اگر عضو شبکه های اجتماعی هستیم همه ی اون هدیه ها و اظهار عشقمون رو بذاریم واسه این روز و ...

ولی پادکست شما واقعا کار بامزه ای بود و من نقدی بهش ندارم.همه حرف هام هم فقط در پاسخ به دوستانم بود.

شاد باشید.

پاسخ :

ممنونیم از اینکه همراهمونی و نظراتت رو باهامون به اشتراک میذاری یاسمن عزیز :)
یاسمن مجیدی
۲۸ بهمن ۱۵:۳۹

البته یه موضوع دیگه هم هست

و اون اینه که در مورد روز عشق یه سری میگن فقط ولنتاین یه عده میگن سپندارمذگان و گروه دیگه میگن همون روز ازدواج اسلامی.

اجازه بده نظر قبلی خودم رو پس بگیرم! 😅

چون اگر اصرار داشته باشیم فقط یک تاریخ رو جایگزین دیگری کنیم بسیار بسیار اشتباه کردیم.ما داریم عشق رو اختصاص میدیم به گروه خاص و طرز تفکر خاص!

اصلا هر روز روز عشقه جمع کنیم بریم پی زندگی مون 😆

 

پاسخ :

متشکریم از همراهیت یاسمن جان :)
هلما ...
۲۸ بهمن ۱۵:۵۰

مجری شبکه تلویزیونی انگلیس که اصالت ایرانی داره میاد تو عید نوروز به عوامل عیدی میده، فارسی حرف میزنه، فارسی یاد میده، ایرانی میرقصه. خارجیا باید دارش بزنن؟!

واقعا با دیدن این گارد گرفتنها تاسف میخورم، عزیزانم دنیا ما نیاز به صلح و دوستی داره. مگر بلاگردون داره ولنتاین تبلیغ میکنه؟! روزها و ساعتها یک تیم از کارشون زدن از وقتشون زدن تا اوقات خوشی برامون بسازن. کمی عمیق‌تر فکر کنیم لطفا.!

 

پاسخ :

ممنونیم از اینکه همراهی و نظرت رو باهامون به اشتراک میذاری هلما جان :)
گیلبرت ‌‌
۲۸ بهمن ۲۰:۰۷

اول تشکر میکنم از بلاگردون بابت زحمتی که کشیدن. کار قشنگ و جذابی بود. ممنون از همه به ویژه گوینده عزیز. من خودم یه مدت تو فضای پادکست بودم متوجهم چقدر کار زمانبری میتونه باشه. دمتون گرم!

 

دوم کاش افرادی که فحاشی میکنن میگفتن فحاشی رو از کدوم عید و مناسب ایرانی یاد گرفتن. من هرقدر فکر میکنم به خاطر نمیارم مناسبتی بوده باشه که ایرانی ها به اقوام خانم هم فحش بدن! به هرحال این حرف های ما فایده چندانی نداره. به قول سعدی جان:

تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است!

پاسخ :

خیلی ممنونیم گیلبرت عزیز، خوشحالیم که دوست داشتی و خوشت اومده :)
ما هم از شما متشکریم که همراه بلاگردونید و نظرتون رو با ما به اشتراک میذارید.
.
۲۸ بهمن ۲۰:۲۰

@ماچو پیچو:

کاش شما به ما ترسوها، بدبخت‌ها، سست‌نهادها، توخالی‌ها، پوسته‌ها، سن‌زده‌ها، تازه به دوران رسیده‌ها و دلقک‌ها چندتا از اون فحش‌های ناموسی که بر اومده از فرهنگ غنی و ریشه‌دارتون هست رو یاد می‌دادید تا حتی اگه اندکی هم که شده با اندیشه‌های والا و متعالی شما آشنا بشیم. انصافا این همه عبارات زیبا و سن‌نزده توی یه نظر فقط از انسان متمدن و متفکر و اصیل بر می‌اومد. واقعا بهتون دست مریزاد می‌گم. «احسن!» 

https://www.aparat.com/v/zmGCF

دامنِ گلدار
۳۰ بهمن ۰۱:۳۲

چند بار اومدم دیدم کامنت‌ها رو، واقعا حرفی ندارم. نمی‌فهمم به یک کار داوطلبانه و خلاقانه چرا باید انتقاد باید نبایدی و مخرب بشه؟ فقط امیدوارم تیم بلاگردون اذیت نشه و قطعا برای من که نمونه‌ی خوبی از تولید محتوا هستین، نظر و سبکتون هم محترمه، بدهکار کسی هم نیستین و هرکار کنین عالیه. مخاطبی هم اگر دارین بخاطر کیفیت پست‌هاست همین :) :دی

پاسخ :

تیم بلاگردون برای تمام مخاطب‌هاش احترام و ارزش قائله و حمایت‌ها و دلگرمی‌هایی که بهش میدن رو هرگز فراموش نمیکنه :)
امیدواریم که بتونیم با قوت به کارمون ادامه بدیم و همچنان شما و باقی مخاطب‌هامون رو خوشحال کنیم :)
ممنونیم از اینکه همراهمونید و نظراتتون رو باهامون به اشتراک میذارید :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفان