بلاگ‌گَردون

اکثر ما قبل از این که نویسندهٔ وبلاگ‌های خودمون باشیم، وبلاگ‌هایی رو خوندیم که بهشون علاقه‌مند بودیم و بارها پیش خودمون تصور کردیم که وبلاگی شبیه اون‌ها داریم، شبیه اون‌ها می‌نویسیم و حتی فکر می‌کنیم. ما وبلاگ‌نویس‌ها، با غوطه‌ خوردن توی این فضای دل‌چسب بزرگ شدیم و جامعه‌ی زیبایی که برای خودمون ساختیم رو دوست داریم. می‌خونیم که بنویسیم، می‌نویسیم که خونده بشیم و با کامنت‌هامون، دست می‌اندازیم روی شونهٔ هم و هم‌دیگه رو توی اتفاقات کوتاه و بلند ذهنی یا واقعی زندگی‌مون شریک می‌کنیم. ما وبلاگ‌خوان‌ها، حتی گاهی با خوندن‌ وبلاگ‌های هم‌دیگه، جای هم‌ زندگی کردیم و الحق که برای هم شبیه یک خانوادهٔ مجازی بودیم :)
تا حالا شده که اتفاقی و مثل یک معجزه، مسیرتون به وبلاگی بخوره  که از همون لحظهٔ ورود، احساس صمیمیت و گرمای خوشایندی وجودتون رو در بر بگیره و اون وبلاگ یک جورهایی سنجاق بشه به اون روز و روزهای بعدتون؟ توی آرشیوش غرق بشید و ساعت‌ها بخونید و بخونید و وقتی بالاخره به خودتون اومدید، کلی حسرت بخورید که چرا زودتر با اون وبلاگ‌ و نوشته‌هاش آشنا نشدید؟ یا وبلاگ‌های خلوت و باصفایی که حتی حس کشف ارزشمندی رو در وجودتون ایجاد و شما رو هیجان‌زده کردن؟ ما بلاگرها رو همین داستان‌های کوتاه و بلند به هم رسوندن، پیدا کردنی که ممکنه تعریف کردنش توی چند خط کوتاه تموم بشه اما به کلمه درآوردن احساسات همراه این آشنایی‌ها، چیزی حدود صدها تا هزاران کلمه می‌شه و خاطراتی از پس این آشنایی‌ها به دست میاد که کلمات برای بازگو کردنشون کافی نیستن.
بلاگردون می‌خواد که این وبلاگ‌ها رو زودتر به شما برسونه. دوست داره واسطِ دویدن خون توی رگ‌هاتون از شورِ پیدا کردنِ یک وبلاگ جدید و زیبا باشه.
چندتا نکته هست که دوست داریم در شروع این بخش جدید بلاگردون بهشون اشاره کنیم تا بتونیم با هم، بهتر و بیشتر همراه بشیم و آشنایی‌های نزدیک‌تر و بهتری اتفاق بیفته:
۱- ما معیار و ملاک خاصی برای انتخاب وبلاگ‌ها نداریم؛ لازم نیست حتما صدها دنبال‌کننده و هزاران کامنت داشته باشید. لازم نیست که حتما وبلاگتون در سرویس بیان باشه‌. مهم نیست که نوشته‌های تحسین‌برانگیزی داشته باشید. مهم نیست که روزانه‌نویس هستید یا داستان‌نویس. ادبی می‌نویسید یا تاریخی، علمی، مذهبی و ... ما وبلاگ‌نویس‌ها، همه‌مون از یک خانواده‌ایم و توی این خانواده تک‌تک اعضا به یک اندازه اهمیت دارند. پس منتظر معرفی وبلاگ‌هایی باشید که شاید تا حالا به چشمتون نخورده باشن ولی حتما به دلتون خواهند نشست. ممکنه فکر کنید توی سیل هزاران هزار وبلاگ، دیده نشدید اما منتظر باشید؛ هر لحظه ممکنه اسم وبلاگتون رو توی بلاگردون ببینید. تیم بلاگردون، وبلاگ‌های زیاد و متنوعی رو رصد کرده، از موضوعات و قلم‌ها و سرویس‌دهنده‌های مختلف و خیلی خیلی مشتاقه که این فهرست طولانی رو زودتر با شما، به اشتراک بذاره. نگران نباشید؛ امیدواریم که وبلاگی رو از قلم نینداخته باشیم :)
۲- با هر بار به‌روزرسانی بلاگردون و به همراه هر پست، لینک وبلاگ‌های معرفی‌شده نیز در ستون سمت چپ وبلاگ در بخش «بلاگ‌گَردون» به‌روزرسانی می‌شوند. لطفا با هر انتشار پست به لینک‌ها توجه کنید. مثلا همین الان، شما می‌تونید اولین معرفی ما رو ببینید:)
۳- در پایان هر ماه، در طی یک پست، تمام وبلاگ‌های معرفی‌شده در طی اون ماه رو با هم‌دیگه مرور می‌کنیم تا اگر احیانا وبلاگی از زیر دستتون در رفته، از دستش ندید.
۴- از شما دعوت می‌کنیم که در کانال بلاگردون به آدرس blogerdoon@ نیز حضور داشته باشید. قراره بعد از معرفی هر وبلاگ در بلاگردون، هر روز یک پست از اون وبلاگ رو با هم توی کانال بخونیم که می‌تونه تجربهٔ لذت‌بخشی باشه:)
۵- همه‌ٔ ما می‌دونیم و برامون قابل درکه که نویسنده‌های بعضی وبلاگ‌ها، فضای کوچک و حریمی شخصی توی وبلاگشون دارن با خوانندگانی مخصوص و تمایل ندارن افراد زیادی به وبلاگشون بیان و خلوتشون رو با دوستان و خواننده‌‌هاشون به هم بزنن. برای احترام به حفظ حریم شخصی این دسته از بلاگرها، لطفا اگر تمایل به معرفی‌ شدن  ندارید، یا اگر افرادی رو می‌شناسید که فکر می‌کنید از معرفی شدن وبلاگشون استقبال نمی‌کنن، بهشون خبر بدید تا این بند رو بخونن و حتما به ما اطلاع بدن.

۱۵ نظر ۴۳ موافق
بلاگر کبیر ^_^
۱۹ آذر ۲۱:۳۶

خیلی هم جالبه. استقبال میکنم. 

پاسخ :

ممنونیم بابت همراهی‌تون:)
Sepideh Adliepour
۱۹ آذر ۲۲:۱۳

بسیار هم عالی(:

پاسخ :

متشکریم ازتون:)
هلن پراسپرو
۱۹ آذر ۲۲:۲۰

چرا... دنیا انقدر عجیبه؟

من زدم روی اون لینک روی ستون سمت چپ و همون... همون پست اول همه افکار تو ذهن من بود.

خیلی عجیبه...

ممنونم.

پاسخ :

خوشحالیم که باعث این آشنایی و کشف وبلاگی از جنس خودتون شدیم:)
بندباز **
۱۹ آذر ۲۲:۴۷

امیدوارم با جمع نظرات مختلف در این مکان دوباره جانی به جمع بلاگرها بدمید. 

موفق باشید. 

پاسخ :

ما هم امیدواریم با حمایت و پیشنهاد‌های شما همراهان بلاگردون، این هدف ارزشمند رو محقق کنیم:)
مرسی و همچنین:)
نرگس بیانستان
۱۹ آذر ۲۳:۳۲

چه کار باحالی :)

دمتون گرم

پاسخ :

ممنون:)
دم و بازدم شما هم گرم:)
مردی که نان میخورد
۱۹ آذر ۲۳:۳۷

قبلا ها این شرکت های پیامکی *# ها ، اول افراد رو بدون خبر خودشون، عضو یه سرویس پولی میکردن، بعد پیام میدادن که : (بابت این سرویس ، روزانه ۲۵۰ تومان از شما کم میشه، حالا اگه دوس ندارین کلمه lghdgsye2e رو به ۳۴۶۵۵۵۴ سه بار پیامک کنید و بعد برید دفاتر خدماتی و با درخواست حذف سرویس تبلیغاتی و بعد از *340# یه شارژ دوتومنی بخرین، بعد شاید این سرویس کنسل بشه)

حالا شده کار شما

خب دوستان، همه که اینجا رو نمیخونن! شما کارتو میکنی، بعد میگی هر کی نخواست، بیاد اینجا رو بخونه و پیام بده که ما مزاحم خلوتش نشیم؟؟! 

در ضمن وقتی کسی وبلاکش رو عمومی منتشر میکنه، دیگه نمیتونه بگه حریم شخصی. وبلاک عمومی اسمش روشه. عمومی. پس شما میتونید درموردش بنویسین. اگه هم کسی بخواد برای گروه خاصی بنویسه، مسلما یا کانال خصوصی میزنه یا کلا ورودی وبلاگش رمز میذاره.

یه کم بیشتر دقت کنید روی کارای خوبتون

پاسخ :

سلام، ممنونیم از مواردی که مطرح کردید.
پاسخ کامنت شما به چند بخش تقسیم میشه:
اول اینکه مثالی که زدید مثال کسانی بود که از کنار این پیام‌های تبلیغاتی منافع زیادی می‌برن، آیا ما سودی از این کار می‌بریم؟حق تبلیغ می‌گیریم یا قراره حق تبلیغ بدیم؟ نه ما فقط میخوایم بلاگرها بیشتر شناخته بشن چون این بخشی از هدف اصلی ماست. پس قیاس کردن ما با کسانی که دزدی‌هاشون ثابت شده است قیاس به حقی نیست!
دوم اینکه گفتید همه اینجا رو نمی‌خونن که در جریان این بخش قرار بگیرن، بله درسته، همه اینجا رو نمی‌خونن به همین خاطر قراره در وبلاگ تعدادی از دوستان، این پست هم‌رسانی بشه و تعدادی از دوستان که مخاطب بلاگردون هم نیستند در جریان قرار بگیرند. ما به صاحبان وبلاگ‌ها از قبل کامنت می‌دیم و بابت معرفی‌شون کسب اجازه می‌کنیم اما در شروع کار، چون تعداد وبلاگ‌ها بالاست، برامون مقدور نیست که یک‌جا و طی چند روز به همه‌ی وبلاگ‌ها کامنت بدیم. پس باید کم کم و به صورت هفتگی از وبلاگ‌هایی که قراره طی اون هفته معرفی بشن اجازه بگیریم که ممکنه در طی اون چند روز، به وبلاگشون سر نزنن و با تأخیر به ما پاسخ بدن. بند اخر برای اینه که اگه کسی موافق کار ما نیست یا دوست نداره کلا سمتش نریم یا اینکه اگه پیام ما رو ندیدن از قبل بدونن که چنین روندی تو بلاگستان هست و ممکنه سمت اونها هم بره و اگه دوست ندارن اطلاع بدن.
در مورد حریم شخصی وبلاگ‌ها فرمودید که وبلاگی که عمومیه نمی‌تونه حریم شخصی قائل بشه، خب این نظر شماست! ما وبلاگ‌هایی رو می‌شناسیم که عمومی هستن اما تمایل ندارن که تعداد خوانندگانشون از حد مشخصی فراتر بره، بسیاری از دوستان با اسم مستعار می‌نویسن ولی اگه وبلاگشون توسط آشنایی رصد بشه، شناخته می‌شن. پس عمومی بودن دلیل بر این نمی‌شه که امنیت فضا رو از نویسنده بگیریم. هدف ما ایجاد انگیزه‌ی وبلاگ‌نویسیه، نه اینکه کسی دچار حس ناامنی بشه و در وبلاگش مجبور به خودسانسوری بشه.

و در آخر، ممنون که نظر و انتقادتون رو مطرح کردید. ولی کاش انتقاد رو با لحن ملایم‌تری بیان کنیم که باعث رنجش یا دلخوری دیگران نشه، قطعا اینطوری اثر بیشتری هم داره. هدف تیم بلاگردون مشخصه. و مطمئن باشید برای جزئیات یک بخش هم حتما برنامه‌ریزی می‌شه.
یه کم بیشتر دقت کنید روی مثال‌ها و تشبیهاتتون!
یاسمن گلی:)
۲۰ آذر ۱۴:۲۵

خیلی هم عالی ^_^

من که استقبال میکنم :) 

پاسخ :

خوشحالیم که دوستش دارید :)
زری ...
۲۰ آذر ۱۵:۰۶

من که دقیق نفهمیدم چی به چیه...

 

ولی موفق باشید به هر حال :))))))))

پاسخ :

خلاصه‌اش میشه جعبه‌ی جدید سمت چپ وبلاگ و اینکه اگه کسی دوست نداره اسم وبلاگش اونجا باشه بهمون اطلاع بده :)

ممنونیم :دی
Moony :)
۲۰ آذر ۲۰:۵۲

چه کار باحالی موفق باشید!

 

پاسخ :

باحالی از خودتونه :))
امیدواریم مفید باشه براتون :)
عرفان‌‌ ‌‌‌‌
۲۰ آذر ۲۲:۰۷

منم منتظر لیست ارزشمندتون هستم :)

پاسخ :

متشکریم از توجهتون :)
زری ...
۲۱ آذر ۱۱:۵۷

من فقط یه رفرفه حروف میبینم... همونه ؟ 

پاسخ :

بله :)
با هر بار آپ شدن بلاگردون اون لیست کناری ما هم یدونه بهش اضافه میشه :)
Melika **
۲۱ آذر ۱۸:۱۸

خیلی هم خوب 😊

موفق باشین 🙆🏻‍♀️ 💖 🌷 💖

پاسخ :

متشکریم، پاینده باشید :)
رویای نیمه شب پاییز
۲۱ آذر ۲۱:۰۶

بهتر از این نمی‌شه!

پاسخ :

خوشحالیم که براتون مفیده :)
لادن --
۲۲ آذر ۱۴:۵۲

فکر جالبیه. برای خیلی‌ از وبلاگ‌ها پیدا شدن چند تا مخاطب جدید، می‌تونه انگیزه‌‌ای برای بهتر نوشتن بشه. 

 

امیدوارم از این حرکت استقبال بشه و نتیجه‌ی خوبی در پی داشته باشه :)

پاسخ :

همین طوره، مخاطب فعال تو انگیزه‌ی خیلی‌ها تاثیر میذاره و اون‌ها رو به نوشتن و بیشتر نوشتن راغب میکنه :)

ما هم امیدواریم برای مخاطب‌هامون حرکت مفیدی باشه ‌:)
Park Hirai
۰۵ بهمن ۲۲:۱۲

به نظرم خیلی قشنگه..

دمتون گرم و اینکه موفق باشین 😄🌹

پاسخ :

نظر لطف شماست:)
ممنون از شما:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفان