م مثل مادر، پ مثل پدر


دوستان، نویسندگان، بلاگران، همراهان، سلام! :)

قبل از اینکه بریم سراغ ماجرای اصلی امشب، تبریک ما رو به مناسبت ولادت یگانه دختر پیامبر اسلام و روز زن و مادر پذیرا باشین.

تو این شبِ زیبایِ زمستونی قراره ما مهمون گرمایِ قلم دلنشین و خلاقیت شما باشیم. اومدیم تا همۀ اهالی بلاگردون رو دعوت کنیم به چالشی زیبا و البته هیجان انگیز!

ازتون می‌خواییم چشماتون رو ببندید و تصور کنید روزی رو که مادر یا پدر شدید؛ یه تصور عمیق و از تهِ ذهن!

حالا ازتون می‌خواییم که برای ما بنویسید از حس مادرانه و پدرانه‌ای که تصور کردین؛ از اینکه چه جور مادر یا پدری خواهید بود؟ با چه خصوصیات و ویژگی‌هایی؟ و چه روش‌هایِ خاصی برای خودتون خواهید داشت؟ 

اون دسته از بلاگردونی‌هایی که این حس زیبا رو تو زندگی‌شون به عینه تجربه کردن، برای ما از حس زیبای مادر و یا پدر شدن و برنامه‌ها و تفکرات و تصوراتی که قبل از مادر یا پدر شدن داشتن و فاصلۀ اون‌ها با واقعیتِ بعد از این تجربه رو می‌تونن بنویسند.

از همین لحظه به مناسبت روز مادر این چالش آغاز می‌شه و تا روز پدر (هفتم اسفند) منتظر پست‌هایِ زیبایِ شما هستیم.

و در آخر، شرکت‌کنندگان گرامی از دعوت بقیۀ بلاگر‌ها و دوستان به این چالش غافل نشین که حسابتون با دمپایی مادرانِ سرزمینِ بلاگردون خواهد بود! :)


همراهان چالش :

عقاید یک رامین & روزهای زندگی من & زمزمه‌های تنهایی & عکاس خانومِ نویسنده & هواتو کردم & سکوت من صدای تو & زندگی با طعم لادن & از بندگی زمانه آزاد & آوای کُر & علیرضا & خورشید شب & انتشارات دل & هیچ & ول کن جهان را، قهوه‌ات یخ کرد & خط خطی‌هایم & در خیال آسمان & ماه بالای سر تنهای‌ست & خانه‌ی موقتی & یاسی‌ترین & کاغذ سفید& مفرد مونث غائب & پنجره می‌چکد & پژوهشگر & پرواز & فیش‌نگار & در انتظار اتفاقات خوب & به رنگ آسمان & یک مشت حرف‌های خب که چی؟ گونه & ح‌نون & ای شما، ای تمام عاشقان هر کجا & حبه انگور & برکه ملاحت & دربست، بلوار الیزابت، سر فلسطین & lavender & مُحَلّی & medium shot & بالاتر از ابرها، پایین‌تر از خورشید & دردانه و بازتاب نفس صبحدمان & silhouette &

۴۷ نظر ۳۷ موافق
سیده فرفره!
۱۵ بهمن ۲۱:۰۳

خیلی خیلی تبریک میگم این مناسبت قشنگ رو😍

و تبریک ویژه به مادرهای جمع❤😁

 

چه چالشی به به😍بشینم فکر کنم ببینم فرفره چه مادری میشه😅کسی هم اگه در این مورد نظری داشت پیوی اعلام کنه😁😁

پاسخ :

ممنونیم فرفره‌ی عزیز، به خودت هم مبارک باشه :)
ما هم به نوبه‌ی خودمون مجدد تبریک میگیم این روز فرخنده رو :)

حتما مادر خوبی میشی، ولی قشنگ بشین ایده‌ال‌هات رو لیست کنیم :)
آفرین منتظر پست جذابت هستیم ^_^
soorena sadr
۱۵ بهمن ۲۱:۴۱

سخت شد :دی

پاسخ :

وقتی حتی تصورش براتون سخته دیگه ببینید مادر و پدرتون چی کشیدن :دی
یاسمن گلی:)
۱۵ بهمن ۲۲:۱۳

یکم چالش سختیه 😬

پاسخ :

قشنگیش به همین نیست مگه؟ :دی
محسن رحمانی
۱۵ بهمن ۲۳:۰۲

سلام 

 

ممنونبابت چالش .

پاسخ :

سلام
خواهش میکنیم، ما هم ممنونیم که قراره شرکت کنید :))
.ک. .ن.
۱۵ بهمن ۲۳:۱۴

تبریک به همه :)

پاسخ :

متشکریم :)
هلما ...
۱۶ بهمن ۰۰:۱۵

من از همین الان اعلام میکنم با قدرت شرکت میکنم. ولی شاید به این زودیا نرسم ولی خب چالش به این قشنگی، بلاگردون به این نازنینی اصلا مگه میشه نه گفت؟!

من که مامان خوبی میشم، اصلا خوشبحال بچه‌هام، عجب شانسی دارنا، خدا دوستشون داشته واقعا، خواهشا به بچه‌هاتون یاد بدید حسودی نکن به مامان بچه‌های من🤪🥰

پاسخ :

مهم شرکت پر قدرت شماست ولی خب هر چی زودتر هم قشنگ‌تر :دی
احسنت، به بلاگردون کی دلش میاد نه بگه؟ هیچ کس ^_^

هندونه‌ها سنگین نیست پری جان؟ خلاصع بچه‌ها هستن، کمک خواستی بگو و تعارف نکن :دی

شک نداریم که تو مادر فوق‌العاده‌ای میشی ولی بچه‌های ما اهل حسودی نیستن، چون همشون یه مادر و پدر خفن دارن و یه خاله‌ی خفن مثل تو :))

رامین :)
۱۶ بهمن ۰۹:۱۴

سلام :)

http://rgon299.blog.ir/post/1030

 

با تشکر از همه عواملی که زحمت می‌کشن برای بلاگردون

پاسخ :

سلام رامین :)

ما هم خیلی ممنونیم از لطفت به بلاگردون و اینکه همیشه همراهمونی و با پست‌های قشنگت همراهی میکنی, دمت گرم :)
آسـِ مون
۱۶ بهمن ۱۰:۵۵

سلام

به به..

خیلی دوست داشتنی میشه:)

پاسخ :

سلام :)
همینطوره، منتظر پست جذاب و دوست داشتنی شما هستیم ^_^
لادن --
۱۶ بهمن ۱۶:۱۳

چالش‌های بلاگردون داره سخت‌تر میشه‌ها... :)

خیلی باید حس عمیقی بگیری تا راجع به چنین چیزی بنویسی. امتحان می‌کنم .

پاسخ :

رفته رفته پیشرفت می‌کنیم دیگه :))
ما منتظر پست جذابتون هستیم ببینیم برای فرزندان آینده‌تون چه برنامه‌های خفنی دارید :)
محسن رحمانی
۱۶ بهمن ۲۰:۱۵

سلام 

http://ghahrman11.blog.ir/1399/11/16/%DA%86%D8%A7%D9%84%D8%B4-%D9%85-%D9%85%D8%AB%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D9%BE-%D9%85%D8%AB%D9%84-%D9%BE%D8%AF%D8%B1

پاسخ :

سلام
ممنونیم از مشارکتتون :)
ســـآیـღــه ..
۱۸ بهمن ۱۲:۲۱

خیلی سخته

ولی سعی میکنم شرکت کنم :)

پاسخ :

ممنونیم، منتظر پست جالبتون هستیم :)
leila :)
۱۸ بهمن ۱۹:۲۰

پدر یا مادر بودن سخت ترین کار دنیاست خصوصا در این شرایط و حال و وضعیتی که داریم و خواهیم داشت

اینقدر سخت که من حتی قادر نیستم تصور کنم که روزی سرپرستی یک گربه رو بتونم قبول کنم چه برسه به بچه... :)))

ترسناکه. افزودن یک فرد به دنیا بدون رضایت خودش و صرفا به خاطر اینکه میخوام "مادر" باشم. حتی شاید خودخواهی باشه.

نهایتا فقط به این فکر میکنم که بشه یک مجموعه ای یا قسمتی رو پایه گذاری کرد که بتونم به بچه های کار , بد سرپرست و بهزیستی کمک کنم.

پاسخ :

متاسفانه درست میگی لیلا جان، شرایط هر روز سخت‌تر میشه و آدم حتی تو زندگی تک نفره‌ی خودش هم میمونه چه برسه به اینکه کس دیگه‌ای رو هم شریک دنیاش کنه.
نمیدونم، ولی اگه همه اینطور فکر کنن نسل بشر کاملا قطع میشه و فرصت حیات از کسی که شاید واقعا دوست داشته قدم به این دنیا بذاره گرفته میشه!

چه کار قشنگی، از صمیم قلب امیدواریم روزی افکار و رویاهات ثمر بدن و بتونی به اندازه‌ی خودت دنیا رو جای بهتری برای زیستن کنی :)
دمت گرم :)

نسرین ⠀
۱۸ بهمن ۲۱:۲۵

http://zemzemehayetanhaye.blog.ir/1399/11/18/

 

اینم پست من.

پاسخ :

خیلی ممنونیم رفیق :)
سیده فرفره!
۱۹ بهمن ۰۱:۱۱

اینم از پست من😁

پاسخ :

خیلی از همراهی و مشارکتت ممنونیم فرفره‌ی نازنین :)
leila :)
۱۹ بهمن ۲۲:۳۳

درست میفرمایید و قطعا من نمیتونم برای همه تصمیم بگیرم چون همونطور که من فکر میکنم و دلایل خودم رو دارم برای انتخاب هام. بقیه هم همینطور هستند و البته قابل احترام :)

اما خب حداقل دلم میخواست آدم ها قبل از اینکه تصمیم بگیرند انسانی رو به دنیا اضافه کنند, خوب آموزش ببینند و اصلا افرادی وجود داشته باشه که سلامت روحی و روانی این پدر و مادرها رو تایید کنند که بعدها شاهد اتفاقاتی که الان هستیم, نباشیم

یعنی امید دارم هنوز...  :)

پاسخ :

کاملا درست میگی‌ لیلا جان، له شخصه همیشه معتقدم که قبل از بچه‌ها باید پدر و مادرها رو تربیت کرد ؛ متاسفانه خیلی‌ها بر خلاف تصورشون صلاحیت پدر و مادر بودن رو ندارن، نه آموزشی دیدند و نه حتی برنامه‌ای براش دارن، صرفا فرزند دار شدن رو یک مرحله‌ی طبیعی می‌بینن که باید باشه، مثل بقیه‌ی کسانی که ازدواج کردن و بچه دارن، همین.
 ولی خب ... چه میشه کرد که تصمیم‌گیری در این مورد در دست ما نیست متاسفانه.
ما هم امید داریم و امیدواریم روزی تخم امیدمون جوونه بزنه :)
هلما ...
۲۰ بهمن ۱۷:۳۷

م مثل "من" در آینده :)

http://dinky28.blog.ir/post/858

پاسخ :

ممنون مامان پری *-*
آقاگل ‌‌
۲۰ بهمن ۱۸:۵۵

من جزء اون دسته‌ام که قراره بچه دار نشتم و به بچه‌‌امم بگم بچه دار نشه. :)

فلذا برم پست‌ها رو بخونم و کیف کنم.

پاسخ :

همه رو هم به راه خودت فرامی‌خوانی تازه :))
به نظرم که کمی خوش به حال بچه‌ات و کمی هم بدا به حالش :)
لادن --
۲۰ بهمن ۲۲:۰۵

منم شرکت کردم. تجربه‌ی دلچسبی بود. امیدوارم دوستان هم از نتیجه راضی باشن. 

لینک

پاسخ :

ممنونیم لادن‌جان :))
شما که هرچی بنویسین، خوب درمیاد :))
لادن --
۲۰ بهمن ۲۳:۱۲

محبت دارید :)

پاسخ :

*-*
سین دال
۲۱ بهمن ۱۷:۱۸

میشه گفت منم شرکت کردم؟

پاسخ :

چرا نشه گفت؟ :)
سین دال
۲۱ بهمن ۲۲:۴۲

حالا که نگاه میکنم میبینم کامنتم اصلا واضح نیست :/

پس اینطوری اصلاحش میکنم:

میشه گفت این پست من هم مرتبط با چالش حساب میشه؟ 

پاسخ :

مرسی که باز نگاه کردی :دی
بله بله حتما، مرسی از مشارکتت سین دال عزیز :)
هیـ ‌‌‌ـچ
۲۲ بهمن ۰۹:۰۱

فکر نکنم چندان شامل قوانین چالش بشه و مشکلی هم رد شدنش ندارم اما بهونه‌ای شد تا در مورد موضوعی بنویسم که مدت‌ها بود دنبال موقعیتی برای نوشتنش بودم: پدری که نیستم

پاسخ :

چون تویی از قانون بند پ استفاده میکنم و میگم قبوله آقا، قبوله :))

مرسی از مشارکتت هیچ عزیز :)
سما نویس
۲۲ بهمن ۲۳:۱۰

ممنون از لطف شما:))))و زحمات‌تون.

پاسخ :

قربان شما :))
بانوچـه ⠀
۲۵ بهمن ۱۲:۳۱

اگر مادر بشم

http://banoooche.blog.ir/post/598

 

پاسخ :

ممنونیم از همراهیت بانوچه :)
غریبه ..
۲۵ بهمن ۱۳:۱۳

چه جذاب کلا :))

 

دیشب طبق روالم داشتم یک نامه برای فرزند متولد نشده‌م مینوشتم، یهو دیدم بلاگ‌ها پر شد از "اگر من مادر بودم.."

خیلی صحنه‌ی جذابی بود:)

دمتون گرم.

پاسخ :

مرسی :))

عه چه خوب، خوب میشه اگه شما هم بنویسید و لینکش رو برای ما بفرستید، قطعا همون‌قدری که دیدن پست بقیه شما رو خوشحال کرده، پست شما هم بقیه رو خوشحال خواهد کرد :)
bahar tehrani
۲۵ بهمن ۲۲:۳۵

با اجازه ما هم اومدیم وسط چالش

radiobahar.blog.ir/1399/11/25/اگر-مادر-شدم

پاسخ :

سلام :)
خیلی خوش اومدید، ممنون که به جمعمون پیوستید :)
احسان ‍‍
۲۵ بهمن ۲۳:۳۳

http://skylight.blog.ir/post/287

 

با احترام. :)

پاسخ :

سلام :)
خیلی ممنونیم از همراهی و  مشارکتت :)
مانا .
۲۵ بهمن ۲۳:۳۹

چالش جذابی بود :)

هم خوندن چیزایی که بقیه نوشتن، هم نوشتن درباره‌اش ...

من هم شرکت کردم

 

 

پاسخ :

سلام
خوشحالیم که دوست داشتید و ممنونیم از مشارکت و همراهیت مانای عزیز :)
کوثر متقی
۲۶ بهمن ۱۱:۱۷

سلام

این هم "لینک" نوشته من

پاسخ :

سلام :)
سپاس و تشکر از همراهی و مشارکتت کوثر جان :)
بهارنارنج :)
۲۷ بهمن ۱۲:۲۴

سلام منم نوشتم☺️

پاسخ :

سلام
ممنونم که همراه بلاگردون هستین :)
لیالی ..
۲۸ بهمن ۱۴:۲۲

این هم پست من:)

 


پاسخ :

دست شما درد نکنه :)
ن. ..
۳۰ بهمن ۱۶:۴۵

عاشق بچه هام 

ولی جزو اون یک میلیون نفر هستم :(

پاسخ :

کدوم یک میلیون نفر؟ :(
قاسم صفایی نژاد
۳۰ بهمن ۱۸:۰۸

من هم شرکت کردم

http://safaeinejad.ir/1399/11/30

پاسخ :

خیلی از شرکتتون ممنونیم آقای صفایی نژاد عزیز :)
دچارِ فیش‌نگار
۰۲ اسفند ۱۹:۰۷

سلام؛ لینک شرکت در چالش میم مثل مادر، پ مثل پدر تقدیم شما
http://fiish.blog.ir/post/1271

پاسخ :

سلام
خیلی ممنونیم از شرکت و‌ همراهی شما فیش‌نگار عزیز :)
ن. ..
۰۳ اسفند ۱۶:۱۳

یک میلیون نفر خانمی که مجرد قطعیند در ایران 

 

پاسخ :

ایشالا اونها هم به جمع متاهل‌ها بپیوندن اگه دوست دارن :)
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
۰۴ اسفند ۰۱:۱۶

حاضر:)

http://goodeventent.blog.ir/post/237

پاسخ :

خوب خودت رو رسوندی :دی
ن. ..
۰۴ اسفند ۲۳:۲۰

فرافکنی فوق العاده ای بود :) فقط شما که مسئول نیستید دیگه چرا :)))))) 

پاسخ :

چکار می‌تونیم بکنیم غیر تزریق امید؟ امید تنها دستاویز باقی‌ مونده است برای آدم‌ها :))
واران ..
۰۵ اسفند ۰۶:۰۹

سلام 

اینم پست من .

 

با تشکر 

پاسخ :

ممنونیم از همراهیت واران عزیز :)
میرزا مهدی
۰۵ اسفند ۰۸:۵۴

 

سلام

شرکت نُمودم.

لینک

پاسخ :

سلام متشکریم از همراهیتون و اینکه شرکت نُمودید :دی
حمید آبان
۰۵ اسفند ۱۰:۲۰

سلام و درود به بلاگردون، جمع دوستان خوش قلم بلاگستون :)

منم بی اجازه در این چالش شرکت کردم، باشد که رستگار شوم!

این جمع کهکشانی هم همیشه پایدار :)

 

لینک من

پاسخ :

سلام به شما دوست عزیزی که مجدد به آغوش وبلاگ برگشتید :)
اجازه؟ همه از سمت بلاگردون کارت دعوت داشتن، حتی شما دوست عزیز :)

ممنونیم، امیدواریم همیشه باشید و دلگرمی بدید بهمون :)
امّــــ شـــهــــر‌آشـــــوبـــــــ
۰۵ اسفند ۱۱:۲۲

ماهم با دعوت شرکت کردیم :)

پاسخ :

خیلی ممنونیم از همراهی و شرکتتون ام‌شهرآشوب عزیز :)
پریسا ..
۰۵ اسفند ۱۶:۲۰

ممنون از این چالش چالش برانگیز :) پیشاپیش روز پدر مبارک

 

پاسخ :

ممنونیم از اینکه هم‌قدم ما شدید :)
عید شما هم مبارک :)
خانم ۲۹۱۲
۰۵ اسفند ۲۰:۱۶

سلام :)

من هم شرکت کردم.

 

http://zarreh-bin.blog.ir/post/125

پاسخ :

سلام :)

ممنونیم از همراهیتون :)
گلاویژ ...
۰۵ اسفند ۲۱:۰۲

من هم نوشتم:

 

http://shade.blog.ir/1399/12/05

پاسخ :

ممنونیم از همراهیت :)
/ ضمیر
۰۷ اسفند ۱۵:۲۵

اینم از من:

 

http://mid-shot.blog.ir/post/102

پاسخ :

خیلی از شما ممنونیم:)
دُردانه ‌‌
۰۷ اسفند ۲۲:۰۳

اینم از پست مشترک من و خانم الف. متن از ایشون، وبلاگ از من

 

http://nebula.blog.ir/post/1523/%D9%87%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D9%88%D8%AD%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%85

پاسخ :

چه هیجان‌انگیز :)
ممنونیم از مشارکت هر دوی شما عزیزان :)
هلن پراسپرو
۰۸ اسفند ۰۱:۱۶

برای چالش بلاگردون.

ببخشید دیر شد. سر راه یه گربه سیاه دیدم و مجبور شدم از راه طولانی بیام.  تازه، این قبل از این بود که تو جاده زندگی گم بشم! 

پاسخ :

سلام هلن عزیز :)
خیلی ممنونیم از اینکه همراهیمون کردی، لینک شما رو به پست اضافه میکنم :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفان